Sebastian har nu anslutit till ÖFK – skrev på i somras

I sommarfönstret anslöt Sebastian Karlsson Grach till ÖFK men lånades då ut till sin tidigare klubb Djursholm. 19-årige anfallaren Sebastian anlände i går till Östersund och tränar nu med sin nya klubb.

-Spännande och jätteroligt att vara här, säger Sebastian.

Sebastian Karlsson Grach är 19-åringen som Amir Azrafsan tränade i Djursholm och har under säsongen spelat i U19-Allsvenskan. Han imponerade så mycket på Amir och övergången var ett faktum.

-Amir tränade mig i U19-laget och rätt snart när det stod klart att Amir skulle flytta upp så pratade han med mig och att komma upp till ÖFK.

Han har varit här och hälsat på två gånger tidigare men nu har alltså flyttlasset gått från Stockholm upp till Östersund.

Vad är du för typ av spelare?

-Jag är en fysisk spelare som gillar att utmana.

Sebastian gjorde sin första träning i går torsdag och fick känna på ett högre tempo än tidigare.

-Jag hoppas att jag kan bidra med mål framöver. Förra säsongen kom jag högt upp i skytteligan i U19-serien och nu hoppas jag att det fortsätter, säger en glad Sebastian.