Seger för ÖFK mot IFK Stocksund i Svenska cupen

ÖFK är klara för gruppspelet i Svenska Cupen efter att ha besegrat IFK Stocksund på bortaplan med 0-1.

Matchen i den andra omgången av Svenska Cupen mellan ÖFK och hemmalaget IFK Stocksund blev en hyfsat spännande match. ÖFK hade otroligt mycket boll men division 2-laget Stocksund klev fram några gånger och visade att det här är ett lag som är riktigt riktigt bra.

Efter ett massivt tryck i den första halvan av första halvleken fick till slut ÖFK lite betalt när Charlie Colkett strax utanför straffområdet fick stå tämligen ensam och prickskjuta in 1-0 till ÖFK. Då var det 20 minuter spelade och ledningsmålet var helt klart rättvist.

Efter ledningsmålet fortsatte ÖFK att trumma på men de där riktigt vassa chanserna uteblev. Istället kontrade Stocksund och kom på högerkanten och Fabian Boström sköt ett skott som Andrew Mills gjorde en fantastisk enhandsräddning på och styrde bollen i ribban.

ÖFK-tränaren Ian Burchnall var inte nöjd med sitt lags spel i första halvleken och ändrade lite i den taktiska uppställningen och bytte också ut Dino Islamovic och in istället med Blair Turgott.

Den andra halvleken såg i stort sett ut på samma sätt som första. ÖFK ägde mycket boll, men kom inte till några farliga lägen förutom Charlie Colkett som hade ett farligt skott i straffområdet. Och bland det sista som händer är att Simon Kroon, som bytte av Nebiyou Perry i den andra halvleken, slår en genomskärare till Blair Turgott som är millimeter ifrån att nå bollen och peta in den. Även Jamie Hopcutt byttes mot Francis Jno-Baptiste i den andra halvleken.

Matchen slutar därmed 0-1 i ÖFKs favör och vi är därmed klara för Svenska cupen gruppspel även nästa år.