Seger för ÖFK mot Umeå i genrepet inför cupen

Östersunds FK genrepade i dag söndag inför starten på Svenska Cupens gruppspel nästa helg. Genrepet gick riktigt bra, ÖFK vann mot Umeå FC med 3-2 efter bitvis riktigt bra spel.

ÖFK avslutade idag en intensiv helg, som har innehållit två träningsmatcher. I går lördag förlust mot Levanger med 1-2 och idag seger mot Umeå FC med 3-2.

Ian Burhnall och hans ledarstab ville att alla spelarna i ÖFK skulle få mycket speltid för att få upp tempot och vara redo för cupen som startar nästa helg.

Dagens match mot superetta-laget Umeå FC blev bitvis riktigt rolig, 1-0 till ÖFK i första halvleken genom Simon Kroon efter riktigt fint spel. 2-0 till ÖFK kom genom Jordan Attah Kadiri som elegant gjorde mål i ytterligare en träningsmatch.

Reducering till 1-2 av Umeå innan Malcolm Stolt kom in i straffområdet, utmanade och blev fälld och den efterföljande straffen togs av Rewan Amin som slog in 3-1. Innan matchen var över hade Umeå reducerat till 2-3 och dessutom hade Andrew Mills, som bytte av Sixten Mohlin i paus, hunnit med att göra två riktigt avancerade och snygga räddningar.

-Jag är nöjd med det vi har presterat i helgen, det viktiga för oss var att de flesta spelarna skulle få 90 minuter eller däromkring. Vi hade några bra moment i går mot Levanger men förlorade och idag hade vi några bra delar i matchen, sammanfattade Ian Burchnall.

Matchen spelades inför närmare 500 åskådare på Jämtkraft Arena i hällregn och snöblask. Nästa helg är det dags för cupmatch mot Eskilsminne.