Seger mot Östers IF på bortaplan

Efter en riktig kämparinsats vann ÖFK mot Östers IF när domare Per Melin blåste av matchen i den 96:e minuten. Med en man mindre på planen efter att ha fått Mansour Sinyan utvisad i slutskedet på den första halvleken så var det ett bortalag som gav allt.

ÖFK kom likt hemmalaget Östers IF till matchen obesegrade i ligan hittills. Under fredagseftermiddagen lyfte flyget från Frösöns flygplats utan Malcolm Stolt som var hemma med hänvisning till sjukdom.

I matchens inledning skapades det inga märkbara lägen för något av lagen, utan det var i den 20:e minuten som Östers Manasse Kusu fick ett av sina skott i Aly Keitas målstolpe.

Matchen bjöd på mycket känslor från båda lagen i slutskedet av den första halvleken, där Mansour Sinyan tilldelades ett rött kort. Utvisningen innebar att ÖFK fick avsluta halvleken och fortsätta resten av matchen med en man mindre.

Inlånade Calvin Kabuye byttes in i matchens 67:e minut och var en av nyckelspelarna till vinnarmålet. Efter att Simon Kroon fick sitt avslut i Östers målbur via egen spelare blev hemmalaget tvingat att göra en slutforcering.

En fantastisk Aly Keita mellan stolparna och ett lysade försvarspel innebar att ÖFK kunde inkassera ännu en seger och ytterligare tre poäng. Laget åker nu nattåg hem till Östersund och laddar om inför helgens kommande match mot Jönköpings Södra!