Sema

Sema redo för matchen mot Malmö FF

Ken Sema är redo för att ta emot Malmö FF på hemmaplan på lördagskvällen.

– Det är häftigt att de kallar den här matchen för mästarmatchen. Det är stort, säger Ken Sema inför semifinalen i Svenska Cupen i fotboll.

Svenska mästarna Malmö FF mot cupmästarna Östersunds FK. En kamp som många har sett fram emot sedan det blev klart förra helgen när Malmö besegrade IFK Göteborg med 1-0 och ÖFK besegrade Gais med samma siffror. Och i morgon lördag är det alltså dags för semifinalen i Svenska Cupen.

– Ja, det känns roligt att det många kallar detta för en mästarmatch. Det är två bra lag som möts i semifinal i cupen. Någonstans är de ju Sveriges bästa lag. De har vunnit mycket och vi är ju lite av en nykomling som gick upp i allsvenskan för två år sen, konstaterar Ken Sema dagen före match.

ÖFK hade en lugn och bra träning mitt på dagen idag fredag och nu är all fokus läggs nu på matchen mot Malmö FF.

– Det är klart att det är en bra känsla i laget. Alla vill spela den här matchen, förklarar Ken. För ett år sedan spelade vi semifinal mot Häcken på bortaplan och nu är vi här igen och dessutom på hemmaplan.

Malmö FF flög upp till Östersund på fredags förmiddagen och tränade på Jämtkraft för att få en känsla av hur kyla och planen känns. Träningen var stängd för allmänheten.

Vilken typ av match tror du att det kommer att bli på lördagskvällen?

– Jag tror att det kommer att bli en bra match och en jämn match. Båda lagen vill spela fotboll men jag tror att vi kommer att ha mer boll än Malmö. Och jag hoppas att det blir mycket folk på matchen. Vi behöver allt stöd vi kan få av publiken.

Ken blev ju igår uttagen till landslaget. lgen. Den här gången är det två landskamper mot Chile och Rumänien där förbundskaptenen Janne Andersson vill ha med ÖFK:s stjärna.

-Otroligt kul att få vara med i landslaget. En ära verkligen! Jag blir lika glad varje gång jag får beskedet. Nu vill jag också vara med och spela, avslutar Ken som först fokuserar på matchen mot Malmö FF. Mästarmatchen.

Foto: David Lidström Hultén