Sista träningen inför matchen mot Gefle IF

Idag reser Östersunds FK:s trupp ner inför morgondagens träningsmatch mot Gefle IF. För att få bästa förutsättningar genomförs dagens träning på Gavlevallen på fullstor plan där spelarna får slipa på de sista detaljerna.

Totalt är 19 spelare med i matchtruppen och Amir Azrafshan vill se ett offensivt spel från laget.

-Jag hoppas att få se en intensitet i vårt anfallsspel där vi fortsätter se de mönster som vi har inarbetat under försäsongen. Vi ser fram emot att spela matchen mot Gefle IF som är ett stabilt divison 1 lag med många duktiga spelare, säger Amir Azrafshan.

Hur är skadeläget och statusen i truppen just nu?

-Vi ser bra ut och följer den planen vi har lagt upp under försäsongen. De som rehabar är i god fas och snart på väg tillbaka. Jerell Sellars har tagit stora kliv med träningen på försäsongen och vi följer hans individuella plan där han successivt är påväg tillbaka i matchspel.

Nebiyou Perry har också börjat komma in i träning igen efter en skadeperiod. Rewan Amin börjar nu återgå till mer träning med boll där han genomför rehab efter förra årets skada.

Matchtruppen inför Gefle IF:

Aly Keita, Sixten Mohlin, Patrick Kpozo, Kalpi Ouattara, Isak Ssewankambo, Francis Jno-Baptiste, Henrik Bellman, Ludvig Fritzson, Malcolm Stolt, Blair Turgott, Eirik Haugan, Felix Hörberg, Sam Mensiro, Ronald Mukiibi, Nikolaos Dosis, Marco Weymans, Sebastian Karlsson Grach, Noah Sonko Sundberg och Frank Arhin.

Ni ser morgonens match på antingen ÖP & LT (pluskunder), Expressen Premium eller SportExpressen Play med avspark 13:00