Sista träningsmatchen innan Allsvenskan 2021 startar

Klockan 14:00 idag söndag spelar Östersunds FK sin sista träningsmatch innan den Allsvenska säsongen har sin premiär under kommande helg. Dagens motståndare är Vasalunds IF och spelas på Jämtkraft Arena i Östersund.

Efter en lång försäsong med många tränings- och Svenska cupen matcher så är det nu dags för det sista genrepet inför Allsvenskan 2021. ÖFK har laddat om efter förra veckans match mot GIF Sundsvall och ska nu ställas mot nykomlingarna i Superettan detta år. Efter att ha vunnit division 1 norra så kvalificerade sig Vasalunds IF för Sveriges näst högsta serie.

Senast de båda lagen ställdes mot varandra var under åren i division 1. ÖFK stod som det vinnande laget vid full tid med 1-0 på resultattavlan där Jamie Hopcutt blev matchens ända målgörare.

Ni ser matchen på antingen ÖP & LT (pluskunder), Expressen Premium eller SportExpressen Play med avspark 14:00