Sixten Mohlin klar för ÖFK

Idag blev det klart att målvakten Sixten Mohlin, 22 år, skrivit på för Östersunds FK. Sixten kommer närmast från Dalkurd, dit han var utlånad från Malmö FF. Sixten har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över tre år.
– Jag har kollat runt lite bland mina vänner och de har bara bra saker att säga om ÖFK som klubb och Östersunds som stad. Jag vill utveckla mig som spelare och då kändes Östersund som ett bra val, säger Sixten.

Sixten Mohlin är 22 år gammal och spelade den gångna säsongen för Dalkurd i Allsvenskan och hans spelade 19 matcher i Allsvenskan.

-Sixten är en målvakt med stor potential och det känns bra att vi har fått värva honom till ÖFK. Det känns viktigt att vi har bra konkurrens bland våra målvakter, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Sixten har de senaste fem åren varit under kontrakt hos Malmö FF, MFF har dock lånat ut honom till först Västerås SK, sedan till Kristianstad och nu senast var han utlånad till Dalkurd.

-Jag har ju några kompisar som spelar i laget, Simon Kroon, Rewan och Dino har alla pratat gott om ÖFK som klubb och Östersund som stad, säger Sixten. Det ska bli kul att flytta upp och få börja träna med laget.

Vad vet du om Östersund och Jämtland?

-Jag har börjat kolla på temperaturen de senaste dagarna och ser att ni har kallt. Jag är ju inte uppväxt med snö och kyla men det ska bli roligt. Jag gillar ju att gå promenader med min hund och min flickvän så det blir bra.

ÖFK har nu fyra målvakter under kontrakt, Aly Keita, Andreas Andersson och Andrew Mills.

Fakta Sixten Mohlin

Ålder: 22 år, född 17 januari 1996