Skadeläget i ÖFK just nu – flera spelare på väg tillbaka

Under en lång period har ÖFK haft flertalet spelare på skadelistan samt ett par spelare iväg på landslagsuppdrag. Men nu äntligen är flera spelare på väg tillbaka efter frånvaron.

Simon Kroon är den spelare i ÖFK som har varit borta längst tid. Han är nu tillbaka i träning på planen igen även om det än så länge är utanför lagets ordinarie träningar. Simon gör framsteg varje dag och trappar nu upp träningen allt eftersom och inom kort ska han kunna vara med i delar av träning med laget.

Jerell Sellars skadade sig i samband med ÖFK:s bortamatch mot Eskilstuna 24 april och har sedan dess kört rehab med Jenny Larsson och de andra i fysioteamet. Under träningarna denna vecka körde både Sellars och Kroon på planen med individuella upplägg.

För Charlie Colkett börjar det närma sig att få gå in i träning med laget efter skadan som han ådrog sig mot GIF Sundsvall innan sommaruppehållet. Charlie har jobbat hårt med sina övningar och svarar bra.

Jamie Hopcutt ådrog sig en lårskada för drygt 6 veckor sedan nu och jobbar även han med att ta sig tillbaka i matchform. Jamie är med i delar av träning  och kompletterar med rehab vid sidan av. Jamie är inte alls långt borta från att vara tillgänglig för match.

Tom Pettersson är nu tillbaka i träning sedan en vecka tillbaka. Tom fick som bekant en smäll på foten i samband med ÖFK:s match mot Hammarby på Tele 2 Arena i början av maj.

Dessutom har ju både Ronald Mukiibi och Aly Keita återvänt efter landslagsspelet med sina respektive länder i Afrikanska Mästerskapen i Egypten. Båda två är tillgängliga på söndag.