Spelare och ledare stöttar supporterföreningen Falkarna

Imorgon lördag genomförs den sista matchen innan det kommande sommaruppehållet för laget. Idag klockan 14:00 rullar truppen ner mot matchen innan de imorgon eftermiddag kliver in på Tunavallen för att ställas mot AFC Eskilstuna.

Tidigare i veckan mottogs ÖFK av beskedet att den planerade bussen som skulle ha med sig våra fantastiska supportrar inför matchen riskerade att bli inställd av ekonomiska aspekter. Ett snabbt och gemensamt beslut togs, och samtliga spelare och ledare har avstått en del av sin lön för att skänka denna slant till supporterföreningen Falkarna.

-Vi är oerhört tacksamma för bidraget som spelarna och ledarna bidrog med. Imorgon ska vi på den första gemensamma bortaresan denna säsongen, och att kunna känna att vi gör det med spelarna i ryggen är fantastiskt, säger Markus Lindberg, reseansvarig i Supporterföreningen Falkarna.

-Supportrarna är en oerhört viktig del för oss, både på hemmamatcher och bortamatcher. De stöttar oss i vått och torrt, och vi kände att kan vi göra något ska vi absolut göra det, säger Magnus Powell, manager i Östersunds FK.

Nu ser vi fram emot en bra match och att våra supportrar ska få en fantastisk resa till Eskilstuna.