Stark publiksiffra för ÖFK mot Blåvitt

När ÖFK idag tog emot IFK Göteborg noterades publiksiffran 5 093 åskådare på Jämtkraft Arena. Detta är den näst högsta publiksiffran som uppmätts vid möten med IFK Göteborg tidigare allsvenska säsonger.

-Otroligt kul och ett fantastiskt stöd. I konkurrens med målgången av St Olovsloppet och ”dåligt väder” så når vi högre publiksiffror än 2017 och 2018, det visar på ett fantastiskt intresse och en fantastisk support för laget ifrån publiken i Jämtland (samt tillresta ifrån andra län), menar Martin Johansson, vd för Östersunds FK.

Dessutom spelade Sveriges damer kvartsfinal i VM bara 30 minuter efter slutsignalen, något som förstås också påverkar publiksiffran.

-Vi är såklart otroligt glada för varenda en av de fysiska personer som idag tog sig till arenan och stöttade laget, och vi hoppas få återse samtliga plus flera när vi nästa hemmamatch tar emot nästa kamratlag, IFK Norrköping, säger Martin Johansson.

Nästa match för ÖFK är borta mot Sirius, och efter det tar vi emot IFK Norrköping hemma. Du kan redan nu köpa din förköpsbiljett för att säkra din plats.

Köp biljetter här