Stort engagemang på dagens digitala medlemsmöte

Under onsdagskvällen anordnade Östersunds FK ett digitalt medlemsmöte för samtliga medlemmar i klubben. Det var ett stort engagemang med över 150 deltagande som vi ser väldigt ljust på.

Mötet inleddes med att ordförande Mathias Rasteby hälsade samtliga deltagare välkomna och gav en kortare information gällande verksamheten. Det lämnades sedan över till tf VD Catharina Törngren som gick igenom ekonomin och organisationen. Det redovisades också punkter för en kommande verksamhetsplan gällande privatmarknad och företagsmarknad. Det påtalades dessutom att skapa ett större engagemang och att föra fram idéer om utvecklingspotentialer. Organisationens roller presenterades och det lämnades sedan över till Stefan Lundin, nytillträdd fotbollschef i Östersunds FK.

Stefan Lundin berättade om sin första vecka i den nya rollen och vad som har prioriterats i inledningsskedet. Det kom kortfattad information kring truppläget och att 18 spelare har ett aktuellt kontrakt för kommande år. Stefan Lundin pratade också om arbetet med att tillsätta en huvudtränare och sätta en organisationen kring ledarstaben.

Efter att presentationen från samtliga roller var avklarad påbörjades en frågestund där medlemmarna fick föra fram åsikter samt ställa frågor kring hela verksamheten. Om ni har fler frågor så är ni varmt välkomna att besöka oss i ÖFK-Butiken på Storgatan 26 i Östersund, eller höra av er via mail till oss på respektive roll.

Stort tack för engagemanget och vi ser fram emot en fantastisk kommande säsong.