Stort intresse för Fjällfonden

I tisdags lanserades Fjällfonden, ett sätt för ÖFK-anhängare att stärka klubbens finansiella position genom att, via autogiro eller engångsinbetalningar, månadsvis bidra till att klubbens intäkter ökar.

En ovärderlig passiv inkomst för klubben i jakten på framtida sportsliga framgångar.
Efter knappt två dagar ser vi redan nu ett stort intresse för att teckna upp sig för Fjällfonden, knappt 60 personer har redan registrerat sig som månadsgivare vilket är otroligt stort. Det ramlar dagligen in nya anmälningar och vi är otroligt tacksamma för ert engagemang och insats.

Tage Öhlund, 86 år, är en av de många som gått med i Fjällfonden och stöttar därmed ÖFK.

-Jag tycker att det är otroligt viktigt att unga människor har bra förebilder så att de håller sig borta från andra saker. Jag har hållit på med sport i hela mitt liv och det är viktigt att hålla på med idrott och lagidrott, berättar Tage.

Du är ett stort ÖFK-fan?

– Ja, jag har följt med ÖFK under väldigt många år och jag är otroligt stolt över dem.

Trots att Tage är 86 år så är han väldigt aktiv.

– Jag spelar golf men tyvärr är den säsongen över, men jag försöker att röra på mig lite.

Vill du också bidra till att Jämtland bibehåller ett elitlag där barn och ungdomar hittar sina förebilder, då kan du göra det via: www.fjallfonden.se