Succé för kampanjen ”jag tror på det här”

För två veckor sedan startade ÖFK kampanjen ”jag tror på det här” i syfte att få in pengar för att ersätta det sponsortapp som föreningen har haft under året. Totalt har ÖFK med kampanjen fått in över 600 000 kronor i bidrag. ÖFK är otroligt tacksamma för alla bidrag som vi kan få in.

Östersunds Fotbollsklubb har under en tid haft ekonomiska bekymmer och försöker att lösa dessa genom olika arbetssätt. Kampanjen ”jag tror på det här” startades för att ersätta det sponsortapp som klubben haft den här säsongen, ett sponsortapp som var cirka sex miljoner kronor.

Så här långt har kampanjen gett drygt 600 000 kronor i intäkter till ÖFK och bidragen fortsätter att strömma in.

-Vi är otroligt tacksamma för alla bidrag som har kommit in. Människor som hör av sig till oss är väldigt positiva och förstår vår situation. Vi behöver dock få in mer bidrag för att säkerställa ekonomin, säger Bo Ottosson, ordförande i ÖFK.

Här kan du gå in och skänka pengar till ÖFK och beställa halsdukar för att stödja ÖFK. Alla bidrag är välkomna!

Se filmen om vår kampanj med alla spelare i ÖFK!