Supporterinformation för bortamatchen mot Falkenbergs FF

Efter 1-0 vinsten hemma på Jämtkraft Arena inför säsongens rekordpublik så säkrade ÖFK den sista kvalplatsen till Superettan 2023. Motståndaren blir Division 1 laget, Falkenbergs FF. Redan på torsdag spelas den första matchen borta i Falkenberg. Läs all info nedan om matchen för dig som planerar att ta sig till arenan.

Kvalmatch 1 – Bortamatch
Avspark: 19:00
Plats: Falcon Alkoholfri Arena, Falkenberg

Evenemangsinfo
Biljetter kan antingen köpas via Falkenbergs hemsida, eller på arenan från klockan 16:00 när biljettkassorna öppnar. Arenan öppnar 18:00, alltså en timme innan avspark. Entré för bortasupportrar är via Entré 4. Arenan är en kontantfri arena. Du kan betala med antingen kort eller swish.

Biljetter
Priser för bortasupportrar är följande:

Vuxen: 100 SEK
Ungdom 7-18 år: 60 SEK
Rullstolsplats vuxen: 100 SEK
Rullstolsplats 7-18 år: 60 SEK

Flygplatser i närheten (Sträcka bilväg)
Halmstad Airport – 40 km (BRA via Stockholm)
Ängelholm Airtport – 92 km (SAS, BRA via Stockholm)
Göteborg Landvetter Airport – 120 km (SAS, BRA, Ryanair från Stockholm)
Malmö Sturup Airport – 190 km (SAS, BRA via Stockholm)

Hitta till arenan
Vi rekommenderar att du tar dig till arenan till fots eller med cykel, om du har möjlighet till det. Arenan ligger på ett gångavstånd från centrala Falkenberg. Om du kommer med bil på E6:an kör du enklast av vid avfart 50 och sedan är det raka spåret, först på väg 150 och sedan Kristineslättsallén. Kollektivtrafiken har en hållplats precis utanför arenan och där stannar linje 3, 351 och 517.