Supporterinformation GIF Sundsvall – ÖFK

Många rödsvarta supportrar reser till Sundsvall för match mellan ÖFK och Giffarna den 19 maj. Inför ditt besök hittar du nedan praktisk info från Sundsvalls SLO Mattias Byström.

***

GIF Sundsvall hälsar supportrar till Östersund välkomna till NP3-Arena Sundsvall!

Känner ni inte igen arenanamnet NP3-Arena beror det på att det nyligen blev ett nytt arenanamn men arenan är densamma.

Bortasektionen sektion R & S är nu slutsåld så det går inte att köpa biljett dit längre.

Öppning av insläppet sker en och en halv timme innan avspark d.v.s. klockan 14.30

Ni kommer att ha en kiosk och toaletter i anslutning till bortasektionen. Det finns vanligt kiosksortiment och till denna match även hamburgare med klyftpotatis och folköl till försäljning. Kiosken har även vegetariskt alternativ och håller öppet 15 min efter matchens slut om man vill handla till hemresan.

Det kommer inte att finnas någon capoplats på sektionen. Vi hoppas inom kort att kunna erbjuda detta men ett godkännande av arenaägaren gör att det drar ut på tiden.

Hela arenan är kontantfri. Kort är den enda betalningsmetoden på arenan.

Våra publikvärdar brukar vara behjälpliga med anvisning av upphängning av banderoller och dylikt så det brukar alltid lösa sig på ett bra sätt.

Det finns möjlighet att parkera bussar och bilar strax väster om arenan på en stor grusplan.

Varmt välkomna till Sundsvall!

***

Frågor, funderingar, synpunkter före eller efter matchen? Hör av er till någon av ÖFK:s SLO:er.

Fredrik Jansson: ‭070-863 36 65‬

Per Staffansson: ‭072-150 57 37‬