Supporterinformation inför dagens match mot AIK

Gårdagens möte mot AIK skulle spelats på Norrtäljes Sportcentrum med avspark 15:00. Precis vid avspark pågick ett kraftigt regn- och åskoväder centralt vid arenan vilket gjorde att matchen blev uppskjuten.

Ovädret fortsatte och gjorde att domaren kallade in båda lagen till omklädningsrummen i samband med avspark. Enligt reglementet måste matchen skjutas upp 30 minuter från senaste tecken på åska eller blixtnedslag, om det pågår mindre än 10 kilometer från arenans plats. Då vädret ej förbättrades samrådde både Östersunds FK:s och AIK:s sportsliga ledning och beslöt tillsammans med domaren att skjuta upp matchen.

De som hade biljett till gårdagens match hade vid utpassagen från arenan möjlighet att få en ny matchbiljett till dagens match. De supportrar som tilldelats biljetter från Östersunds FK inför gårdagens match men ej hämtade ut nya vid utpasseringen kan höra av sig till David Hultén, biljettansvarig på Östersunds FK för frågor. Övriga supportrar hänvisas till arrangören.

Vi ser nu fram emot att ställas mot AIK och hoppas på en trevlig tillställning! För er som inte kan tar er till Norrtälje så sänds matchen via SportLib där ett abonnemang går att teckna för 99 kr utan någon bindningstid.

Förutsättningarna inför matchen:

Arena: Norrtälje Sportcentrum, Publik: Upp emot 500 personer, Domare: Patrik Eriksson, Väder: 20 plusgrader Underlag: Naturgräs