Thorgerzon Reklam fortsätter att stötta ÖFK

När ÖFK bildades 1996 hade Fredrik Hjalmarsson och hans bolag redan jobbat och stöttat de andra fotbollsföreningarna i Östersund och Jämtland. Thorgerzon Reklam och ÖFK har sedan dess jobbat tillsammans och nu inleds ytterligare ett år när företaget stöttar ÖFK.

Vi träffar Fredrik Hjalmarsson i de stora industrilokalerna som Thorgerzon Reklam har i Odensala. Här trycks mängder av tröjor, jackor och byxor. Här tillverkas vepor och skyltar till företag i hela Jämtland. Aktiviteten är intensiv och det ligger kartonger med jackor och tröjor överallt.

-När ÖFK bildades 1996 fanns jag med och stöttade laget. Jag har inte missat många matcher under årens lopp och tycker att ÖFK är något fantastiskt att samlas runt, säger Fredrik Hjalmarsson, vd och ägare till Thorgerzon Reklam AB.

På söndag spelar vi näst sista matchen i Allsvenskan 2020, en säsong som förstås har varit väldigt speciell för många. Men redan nu har ÖFK startat försäljningen av säsongskort för nästa säsong och börjat sälja sponsorplatser på matchdräkter och till arenan. Thorgerzon Reklam är ett av företagen som redan nu sagt att de fortsätter att sponsra ÖFK säsongen 2021.

-Ja, det känns som en självklarhet. Att ÖFK spelar i Allsvenskan är viktigt för mig. Jag ser redan fram emot att se ÖFK nästa säsong, avslutar Fredrik.