Tom Pettersson besviken efter 0-1 mot Falkenberg

Det var besvikna spelare i ÖFK som föll ihop på planen efter slutsignalen. 0-1 mot Falkenberg och avståndet ner till bottenlagen minskar.

-Mentalt är det mycket tungt just nu, säger Tom Pettersson, lagkapten i ÖFK.

Östersunds FK förlorar sin femte raka match i Allsvenskan, lagkaptenen Tom Pettersson hade kanske ÖFK:s bästa möjlighet med en nick mot krysset som Falkenbergs målvakt räddade med en fantomräddning.

Ytterligare en förlust för ÖFK och det var många besvikna spelare i ÖFK på lördags eftermiddagen.

-Ja det är frustrerande. Vi släpper in ett billigt mål och får inte in bollen i mål. Just nu känns det bara tungt. Det spelar ingen roll hur vi spelare gör och poängen ska bara in och just nu gör det inte det, sa Tom Pettersson till C-more efter matchen.

Tom Pettersson var rejält besviken efter ytterligare en förlust.

-Jag vet inte vad vi ska göra. Mentalt mycket just nu och det är vårt jobb att få fram positiva bilder. Det är skämmigt att stå här igen efter en förlust. Det känns som som vi sviker många och det är väldigt tungt just nu, sa Tom till C-more.