Tomas Falkensson ansluter till styrelsen i Östersunds FK Elitfotboll AB

2019 valdes företagsledaren Tomas Falkensson in i bolagsstyrelsen för Östersunds FK. Efter en kortare paus återvänder han nu till klubben med energi att tillföra ytterligare kompetens i Östersunds FK Elitfotboll AB.

-Tomas Falkensson är egen företagare och bosatt i Åre och Östersund. Det är en person som har levt med sport och idrott i hela sitt liv. Har spelat fotboll i IFK Östersund och dessutom volleyboll i elitserien för Karlskrona, där han också representerade juniorlandslaget, säger Bert-Ove Svande, ordförande i Valberedningen för Östersunds FK.

-Efter att sin aktiva karriär avslutades fortsatte han som fotbollstränare för Graninge och Stugun. Tomas har ett stort intresse för att se hur olika personer växer i sina roller oavsett om det är i idrottens eller näringslivets värld. När Tomas fick frågan nu så känner han att han vill hjälpa till på riktigt och framförallt inom det sportsliga. Tomas har mycket att bidra med och kommer att vara den länk mellan styrelsen och vårt a-lag som behövs, avslutar Svande.

-Det känns oerhört kul att nu komma tillbaka och arbeta tillsammans med resten av styrelsen, där vi nu kan lägga en stark grund redan från start. Intresset för fotbollen och ÖFK är oerhört viktig, både för Jämtland men också för hela Norrland. Detta är något vi kommer jobba hårt med för att återfå, där vi samtidigt ska få tillbaka vinnarkulturen, säger Tomas Falkensson, ny adjungerad styrelseledamot i Östersunds FK Elitfotboll AB

Vi hälsar Tomas Falkensson välkommet till bolagsstyrelsen