Tomas Falkensson – ny ledamot i Elitfotboll AB

Tomas Falkensson är nyinvald i Östersunds Fotbollsklubb Elitfotboll AB. Tomas är en egen företagare som driver Reveljens Trafikskola och andra företag i Östersund.

-Det här känns otroligt inspirerande, det här ska bli jätteroligt, säger Tomas i en kommentar till ÖFK.

För en vecka sedan valdes Stig-Åke Eklund in i styrelsen som ledamot i Elitfotboll AB. Nu tillförs ytterligare kompetens och kraft in i den styrelsen när Tomas Falkensson väljs in.

-Vi tror att Tomas kan ge Elitfotboll AB ökad bredd gällande sin kunskap inom entreprenörskap och nätverk. Tomas är känd för sitt engagemang vilket vi tror kommer att tillföra styrelsen mycket kraft, säger Maria Wihlén, ordförande i Elitfotboll AB.

Styrelsen i Östersunds Fotbollsklubb Elitfotboll AB kommer att utökas ytterligare inom en snar framtid.

-Som person är jag uppväxt i Gäddede och har ett förflutet som volleybollspelare i elitserien och spelat fotboll i IFK Östersund. Jag har också varit företagsledare för stora internationella företag och näringslivschef i Sollefteå Kommun.

-Det jag tror att jag kan tillföra är mitt stora kontaktnät och min entreprenörskänsla. Jag hoppas att sprida entusiasm i organisationen, säger Tomas.

Styrelsen i Östersunds Fotbollsklubb Elitfotboll AB består nu av: Maria Wilén, ordförande, Stig-Åke Eklund, ledamot, Tomas Falkensson, ledamot, Leif Widegren, adjungerad, Lennart Ivarsson ingår som rapporterande VD i styrelsen.