Tommy Holmgren blir ny tillförordnad VD för Östersunds FK

Klubben meddelar idag att Tommy Holmgren kliver in som tillförordnad VD för Östersunds FK Elitfotboll AB. Detta efter att Kjell Andersson avslutar sin tjänst som planerat. Holmgren påbörjar tjänsten omgående.

Tommy har tidigare varit verksam på Föreningsbanken Timrå, chef på Föreningsbanken i Umeå samt ekonomichef och VD på Berners fram tills för tre år sedan. Han har samlat sina fotbollskunskaper i Hammerdals IF och ser att han kan tillföra erfarenhet om marknad, nätverk, sälj, evenemang, ekonomi och kommunikation.

-Jag ser verkligen fram emot att påbörja tjänsten inom ÖFK. Sedan bolagsstämman har jag suttit i bolagsstyrelsen och varit väl insatt i klubbens arbete. Jag kommer vara bryggan över till den nya klubbchefen, och efter dagens beslut har vi något fantastiskt att jobba mot, säger Tommy Holmgren, ny tillförordnad VD för Östersunds FK Elitfotboll AB

Tommy Holmgren kommer inneha sin roll fram tills årsmötet 2023. Klubben ser att vid denna tidpunkt så ska en långsiktig VD vara verksam. Vi hälsar han varmt välkommen till rollen och tackar i samband med detta Kjell Andersson för sin tjänst inom Östersunds FK.