Tre ÖFK-are till landslagssamlingar

Inte mindre än tre ÖFK-spelare är kallade till landslagssamlingar efter kommande helg. Aly Keita får nytt förtroende hos Guinea och dessutom ska Thomas Isherwood spela U21 och Felix Hörberg är med U20-landslaget.

På söndag möter ÖFK Häcken på bortaplan och sedan väntar ett uppehåll i Allsvenskan på två veckor då landslagsspel väntar för många av spelarna världen runt.

Aly Keita, målvakt i ÖFK ska iväg och spela landslagsspel med Guinea och de ska först till Paris där de möter Fouad Bachirous Komorerna. Därefter drar Keita och Guinea till Spanien där de möter Chile i en ny träningslandskamp.

Felix Hörberg ska spela med i det svenska U20-landslaget och åker till Marbella för en turnering där. Hör Felix själv berätta om känslan att få spela i landslaget i webb-tv spelaren här ovan.

Till sist kan vi konstatera att Thomas Isherwood får förnyat förtroende av förbundskaptenen Roland Nilsson i två nya kvalmatcher till U21-EM. Sverige ska möta Island och Luxemburg och ÖFK:s mittback Isherwood är självskriven i backlinjen.

Dessutom kan vi meddela att Ken Sema, före detta ÖFK-spelaren, får vara med i truppen när Sverige ska möta Spanien och Malta i EM-kvalet.