Tung förlust för ÖFK mot Norrköping efter ledning

ÖFK föll tungt på Jämtkraft Arena i värmen mot serieledande IFK Norrköping med 2-4. Men trots förlust med 2-4 mot IFK Norrköping var detta helt klart ett steg framåt i värmen.

Näst sist mot serieledarna! Kan bara gå på ett sätt. Eller? Nja, ibland är inte fotboll helt logiskt och sett till hur det såg ut i första halvleken hade IFK Norrköping stundtals parkerat i ÖFK:s straffområdet eller strax därutanför. Men när ÖFK stog emot bra och IFK Norrköping började tröttna i hettan, ja då visade ÖFK att de är ett riktigt bra fotbollslag som kan spela bra fotboll och dessutom skapa målchanser och göra mål.

IFK Norrköpings spel handlade mycket om Sean Haksabanovic, han skapade chans på chans och tillsammans med Christoffer Nyman såg de till att ÖFK:s försvar fick jobba hårt. Dessutom storspelade Aly Keita i ÖFK:s mål och det gjorde ”Pekingspelarna” frustrerade.

1-0 till ÖFK kom i 36:e minuten genom Simon Kroon. Kroon gör det nästan helt på egen hand och skjuter stolpe in, snyggt, elegant och iskallt i hettan! ÖFK:s första mål för säsongen och hur snyggt som helst.

Kvitteringen kom i slutet av första halvleken på straff genom Christoffer Nyman. I andra halvleken gjorde ÖFK ett byte i paus när Felix Hörberg gick ut och in kom istället Nebiyou Perry. Samme Perry gjorde en bra löpning och slog fram bollen till Jordan Attah Kadiri som snyggt gjorde 2-1.

Sedan följde några riktigt bra perioder för ÖFK. Bra spel och de skapade flera riktigt bra chanser mot ett tröttkört IFK Norrköping.

Men Norrköping kunde kvittera genom ett nytt mål av Nyman och i slutet av matchen kom också segermålet för Norrköping genom Simon Thern.

4-2 kom till Norrköping i 95:e minuten av Sean Haksabanovic.

Det här var en bra match av ÖFK, de gjorde helt rätt i sin matchning, de visade IFK Norrköping att här hemma på Jämtkraft Arena kommer alla lag att få problem!