TV: Saman Ghoddos om segern över Elfsborg med 2-0

Saman Ghoddos fortsätter att imponera i ÖFK-dressen. Nu seger över Elfsborg med 2-0.

-Vi gör en riktigt bra försvarsinsats i den här matchen. Vi gör mål tidigt mål i den här matchen och det är viktigt, konstaterar Saman.

ÖFK har nu spelat nio matcher i rad i Allsvenskan utan förlust. Sju segrar och två oavgjorda matcher imponerar och nu har ÖFK avancerat till fjärde plats i tabellen och med bara en poäng upp till tredje platsen.

-Så klart att jag är nöjd, det är en svår bortamatch. Men vi får mål tidigt och det känns som om det är viktigt. Sen blir vi lite nöjd i slutet av matchen, det blir lätt så när vi leder med 2-0 tidigt. Men vi håller nolla på bortaplan mot Elfsborg och det ska vi vara nöjda med.

Ghoddos fick gå mållös från matchen men tre poäng glädjer desto mer.

-Simon gör ett riktigt bra mål, han driver igenom och spelar fram till det första målet och han är en otroligt fin spelare och ett bra nyförvärv.

Vad händer med Saman Ghoddos nu?

-Jag kan inte koncentrera mig på det, jag måste tänka på mitt och träna varje dag och bli bättre. Idag var det lite svårt för mig. Men vi jobbar bra defensivt och nu har vi nio raka matcher utan förlust, avslutar Saman innan han vandrar tillbaka till omklädningsrummet på Borås Arena.

Se webb-tv inslaget med Saman Ghoddos här