U21-landslaget med Isherwood tog fin skalp

I går vann  Sveriges U21-landslag hemmamatch mot Italien på Guldfågeln Arena i Kalmar med 3-0 efter en fantastiskt genomför match. En av spelarna som fick 90 minuter var ÖFK:s Thomas Isherwood.

Förbundskaptenen för U21-landslaget, Roland Nilsson, fortsätter att ge Thomas Isherwood förtroende på backplats. Thomas spelade 90 minuter mot Island när Sverige förlorade med 0-1.

I går kväll var det dags igen för U21-landslaget att spela EM-kval och det blev seger för Sverige mot Italien med 3-0 i en riktigt bra match. Thomas spelade ännu en gång 90 minuter och fick bra betyg.

Sverige ligger på fjärde plats i tabellen, leder tabellen i Em-kval gruppen gör Irland på 16 poäng, Sverige har 9 poäng. Närmast möter Sveriges U21-landslag Luxemburg och Armenien 9 och 13 oktober.

Sveriges startelva mot Italien: 1 Pontus Dahlberg – 2 Felix Beijmo, 3 Gustav Henriksson, 4 Thomas Poppler Isherwood, 5 Eric Kahl – 6 Leo Bengtsson, 7 August Erlingmark, 8 Svante Ingelsson (K), 9 Jesper Karlsson – 10 Daleho Irandust, 11 Pontus Almqvist.

Läs mer om U21-landslaget här!