Truppen och uppladdning inför söndagens möte mot Malmö FF

På söndag ställs ÖFK mot Malmö FF på Eleda Stadion i vårvädret. ÖFK har nu anlänt till Malmö och uppladdningen inför helgens match.

Förra helgens hemmapremiär gav många positiva scener. Matchen inleddes positivt efter att Felix Hörbergs hörna nickats in av Noah Sonko Sundberg i den 13:e matchminuten. Målet gav en stabil grund för fortsättningen av matchen där laget visade struktur, intensitet och disciplin både offensivt och defensivt. Målet följdes sedan upp av tre mål på rad av ÖFK:s Blair Turgott samt ett avslutande mål av Ahmed Awad som fastställde resultatet till 5-0.

-Det var nog den skönaste segern i hela mitt liv. Vi spelade fantastisk fotboll och sättet vi gjorde det på var lysande. Vi spelade ur oss alla situationer och hade en tanke bakom allt som gjordes. Startade vi från Aly Keita så slutade det med ett målgivande anfall. Vi tar chanserna vi får och sätter dem säger Malcolm Stolt.

Spelarna och ledarstaben åkte igår ner till Sveriges sydkust för att möta Malmö FF i Allsvenskans tredje omgång. Truppen som åker ner till Malmö är följande: Aly Keita, Sixten Mohlin, Patrick Kpozo, Nikolaos Dosis, Blair Turgott, Isak Ssewankambo, Francis Jno-Baptiste, Nebiyou Perry, Henrik Bellman, Ahmed Awad, Malcolm Stolt, Eirik Haugan, Felix Hörberg, Simon Kroon, Ronald Mukiibi, Sebastian Karlsson Grach, Frank Arhin, Noah Sonko Sundberg.

Laget genomför ett träningspass i Malmö inför helgens möte, och matchen ser ni klockan 17:30 på söndagseftermiddagen på Discovery+. Information om hur du tecknar abonnemang hittar du på länken nedan.

Länk till erbjudandet.