Urban Larsson blir ny fotbollskoordinator för utvecklingslagen i ÖFK

Urban Larsson kliver på uppdraget som fotbollskoordinator för utvecklingslagen inom Östersunds FK. Fokuset kommer ligga på att utveckla föreningens arbete med spelarutbildning för våra utvecklingslag. Vi önskar honom varmt välkommen.

En viktig del i det långsiktiga arbetet är att stärka den röda tråden från A-laget ner till vårt yngsta knattelag. Tillsammans med tränarna kommer Urban jobba för att säkerställa implementeringen av föreningens spelarutvecklingsplan, som i sin tur kommer leda till en kvalitetshöjning.

Urban har under lång tid varit engagerad inom föreningslivet och har tidigare varit verksam både inom akademiverksamheten i ÖFK, men också som barn- och ungdomstränare i fler föreningar i Jämtland.

-Det ska bli spännande att vara en del av den utveckling som nu sker inom Östersunds FK. Jag tror att vi kommer kunna erbjuda en attraktiv utvecklingsmiljö för våra barn och ungdomar, och ser att det kommer gynna hela distriktet, säger Urban Larsson.

-Det känns väldigt bra och rätt att på detta sätt stärka våra utvecklingslag.
Urban har samlat på sig en hel del viktiga erfarenhet kring ungdomsfotboll genom åren och kommer bli ett starkt stöd för ledarna i dessa lag, säger sportchefen Stefan Lundin.

Information om klubbens utvecklingslag
Utvecklingslag är ÖFK:s benämning på de yngsta lagen i ungdomssektionen. Här spelar aktiva i en ålder upp till 14 år.