Välkomna till försäsongen 2021

Denna vecka är det återsamling för laget och traditionen bjuder att säsongen startar med medicinska tester för spelare. Men det är något annorlunda i år såklart.

Måndagen innebär dels covidtester för spelare och ledare, samt screening och fystester bland annat.

Flera spelar som vistats i England med nära och kära ansluter först när det är möjligt, utifrån de bestämmelser som gäller. De vill säga negativt test vid inresa, samt test efter 5 dagar igen och ytterligare vistelse två dagar i sitt hem. Det gäller Francis Baptiste, Charlie Colkett, Blair Turgott och Jerell Sellars.

Veckans träningar kommer ni kunna följa via vår sajt och sociala medier.

Ekonomi

Elitbolaget och föreningen har gjort ett fantastiskt arbete med alla inblandade vad gäller att återställa kapitalet i både elitklubben och föreningen. Det arbetet gick i mål precis innan årskiftet. Ett aktieägartillskott löser de lån som funnits och det sedan tidigare nya investeringsbolaget beräknas komma igång inom kort. Investerare ska kunna satsa i investeringsbolaget mot del av nettovinst i kommande försäljningar.

Löftet som gavs på medlemsmötet i fjol till sponsorer, medlemmar och investerare är uppfyllt.

2021 kommer fortfarande att vara en utmaning för ÖFK precis som för hela elitfotbollen beroende på pandemin och de råd och restriktioner som gäller framöver. Östersunds FK kommer fortsätta behöva få allas kärlek och stöd, årsmötet sker den 16 mars och röstberättigad är den som tecknat nytt medlemskap senast två månader innan mötet.

Kommunikations och mediemanagern Niclas Lidström går vidare till nytt uppdrag med orienteringen i fokus och organisationen O-ringen. Han lämnar över till Håkan Lundqvist från Östersund. Niclas har varit en klippa i sammanhanget kan tilläggas.

Håkan Lundqvist har närmare 20 år som journalist i bagaget, de senaste 5 åren har en stor del av hans uppdrag varit inom kommunikation, press och mediestöd, samt rådgivning inom kommunikation, under 2020 i det egna företaget LHL Kommunikation.

-Det blir spännande, och framförallt kul att kliva in i ett läge som är en slags nystart med nya förutsättningar, men även tuffa utmaningar såklart, säger Håkan Lundqvist.

Välkomna till försäsongen 2021!