Vi öppnar Norra stå

Mer lättnader i restriktionerna betyder att vi kan ta in ännu mer publik.

Till matchen den 26 juli mot Halmstad kommer vi kunna ta emot 600 personer till läktaren på Norra Stå. En annan lättnad är just storleken på sällskap, nu blir det möjligt att vara 8 personer i sällskap som sitter tillsammans med två stolar emellan till nästa sällskap.

Nu hoppas vi att läktaren fylls med supporterklubben Falkarna och de som vill stå i klacken, men även andra som vill stötta ÖFK som jagar poäng efter återstarten.

Till matchen Östersunds FK-Hammarby som spelas 1 augusti öppnar även ståplats på södra läktaren (bortasektionen) om 400–600 platser för våra gäster Hammarby.

Tidigt under morgondagen kommer biljettinformation att släppas för kommande hemmamatch mot Halmstads BK där ett liknande koncept som senaste matchen kommer användas.