Vinst för U21 landslaget och spel för Hörberg och Isherwood

Det svenska U21 landslaget vann på fredagskvällen EM-Kval matchen mot Luxemburg på Olympia i Helsingborg med 4-0. Östersunds FK fanns representerade i form utav Thomas Isherwood och Felix Hörberg. Thomas Isherwood som nu är en rutinerad landslagsspelare fanns på plats i startelvan. För Hörberg blev detta landslagsdebut när han i den 85:e minuten byttes in.

De nio gruppsegrarna i kvalet och de fem bästa grupptvåorna kvalificerar sig till EM-slutspelet sommaren 2021 i Ungern & Slovenien. För närvarande har Sverige placerat sig på en tredje plats i gruppen efter sju spelade matcher. Redan nästa tisdag är det åter igen dags för nästa match då Armenien står för motståndet. Vi säger ett stort grattis till våra rödsvarta spelare och önskar dem samtidigt lycka till i det fortsatta EM-Kvalet.