Vinst mot AIK i genrepet

Under måndagen var det dags för AIK och ÖFK att genomföra den framskjutna matchen efter söndagens regn- och åskoväder. Ett antal matcher har spelats i Norrtälje genom åren för ÖFK under sommaruppehållet.

Dagens Norrtälje bjöd på 23 grader och strålande solsken samt en stor mängd publik på läktarna. Detta var första matchen som ÖFK fick spela inför en större publiksiffra sedan restriktionerna började gälla förra året.

Östersunds FK inledde första halvleken piggt med ett stabilt passningsspel, kontroll och ett antal försök att skapa chanser på mål. I matchens 26:e minut går ett skott från ÖFK:s Felix Hörberg på egen spelare i AIK, ända in i mål. Halvleksreslutatet stannade vid 0-1 till Östersunds FK.

Andra halvlek hade AIK hög press där framförallt försvarsspelet och Sixten Mohlin stod för starka insatser. När domaren blåste i pipan vid slutsignal stod ÖFK som det vinnande laget och kan åka hem med en bra känsla inför de kommande 22 matcher i Allsvenskan.