Wecall Sports växlar upp sitt partnerskap – blir officiell försäljningspartner till ÖFK

Efter att ha ökat omsättningen för 1996-klubben fem år i rad blir de nu en officiell försäljningspartner till föreningen. Wecall Sports har de tio senaste säsongerna varit föreningens leverantör av tjänster och försäljning mot ÖFK och då främst gällande 1996 klubben. Klubben där mindre men ack så viktiga partnerskap förmedlas och förädlas genom aktiveringar och biljettpotter. 

Wecall Sports som har varit en viktig partner genom sitt engagemang till klubben väljer nu att växla upp sitt partnerskap och kliver in som officiell försäljningspartner och blir därmed också en strategisk partner för föreningens totala försäljning och även med klubbens hållbarhetsarbete. 

– Vi är glada och mycket stolta över det samarbete vi byggt upp under flera år med Wecall Sports. Det här är en gemensam signal att vi är bra för varandra. Wecall Sports har stadigt successivt ökat sin försäljning till föreningen och på så sätt visat att man klarar av att sälja, värdera och paketera affärslösningar på dessa nivåer som gör att vi vill växa med varandra, säger Peja Lindholm, VD ÖFK. 

Förutom deras position i näringslivet är de även frekvent förekommande i idrottsvärlden genom just Wecall Sports. En marknadsledande aktör när det kommer till att rekrytera partners till elitidrotten genom både föreningar och förbund i Sverige.

 – Det känns helt naturligt att växa i partnerskapet med ÖFK. Vi har i flera år hittat rätt i vårt arbetssätt och nu spelar tiden oss också rätt att öka våra investeringar i föreningen. Vi ser att ÖFK:s värden för företag i sig är unika, dels genom varumärket ÖFK, dels genom det mycket uppskattade hållbarhetsarbete man gör, säger Lars Näslund, försäljningschef på Wecall. 

Här har vi en unik möjlighet att stärka värden för varandra, säger Wecalls VD och grundare Niklas Thorén. Genom partnerskapet är också Wecall tydliga med att deras egen hållbarhetsresa intensifieras. Sättet att se, leva och sälja associationsvärden för idrottsföreningar inom hållbarhet är framtiden och här är kunskapstillförseln genom partnerskapet en stor del.

 – Vi ökar och tar plats på en av regionens starkaste mötesplatser. Dels som officiell försäljningspartner i sig men i grunden handlar det också om att vi får chans att utveckla vår affär genom partnerskapet. 

Föreningens vision med att skapa vinnare på och vid sidan av planen ligger helt i linje med våra värderingar och vi imponeras av arbetet som ÖFK gör för hållbarhet och jämställdhet. Nu ser vi med stor tillförsikt fram emot att ta nästa steg och göra ännu fler partners i hela regionen till vinnare – och att vi ska kunna bidra med ännu fler vinnare, säger Michael Backlund, partneransvarig på Wecall Sports. 

– Det känns så klart fantastiskt att Wecall Sports växer i sitt partnerskap. Vi vet sedan flera år av nära relationer att man är erkänt skickliga på att skapa relationer och affärer genom 1996-klubben. Där har man gjort en imponerade resa och slagit omsättningsrekord varje år. Det har lett till att hela det affärsområdet växt till något större än bara traditionella paket. Med det här partnerskapet växlar vi också upp den strategiska satsningen även på att utveckla föreningens hållbarhetsförsäljning och business-to-business del. Naturligt blir vi närmare varandra i dynamiska paketeringar för företag som vill växa inom hållbarhetsområden. Det här är helt i tiden och en framgång för båda parter, säger Peja Lindholm. 

1996-klubben är föreningens största partnernivå sett till antalet partners och affärer. Genom avtalet blir också Wecall Sports exklusiv försäljningsleverantör till ÖFK och kommer därmed administrera allt gällande 1996-klubben samt hjälpa till med all övrig försäljning.

Dela artikel