Widgren: – Det har varit ett bra läger

I morgon klockan 12.00 spelar ÖFK sin sista träningsmatch inför omstarten i Allsvenskan. Motståndet är Vejle, nykomling i den danska högstaligan.

– Det har varit ett bra läger. Nu vill vi bara avsluta med en bra match, säger Dennis Widgren.

Han är den enda spelaren som är född och uppvuxen i Jämtland i ÖFK nu när Bobo Sollander har lagt fotbollsskorna på hyllan. Han har varit klubben trogen sedan 2010 och var med hela tiden då Graham Potter har varit i klubben.

Men nu är det bara Dennis kvar i laget och med de två nya tränarna som basar över laget är det förstås en del nya saker.

-Det är klart att det är lite annorlunda. Idéerna som man har präglats av i sju är sitter nästan i generna. Det känns ändå bra, Ian har kommit in och försöker sätta sina idéer och tankar.

Behövs det nya röster i ett omklädningsrum efter 7,5 år?

-Ja det kan vara bra men det är nog individuellt. Har man exempelvis kört fast så är det bra med lite nya röster i ett omklädningsrum.

Hur är känslan när man startar om efter ledighet och nya tränare?

-Det var skönt att vi fick lite ledigt. Det behövdes eftersom vi startade säsongen tidigt med vårt europaspel. Men sen fick man se lite VM på tv och då kom suget tillbaka och nu vill man bara spela matcher igen, säger Dennis i solskenet på träningsanläggningen i Nyborg på danska Fyn.

Träningslägret i Danmark går mot sitt slut. Två träningsmatcher plus mängder av bra träningar har sått på schemat. Men också en annan viktig sak. Umgänge och en chans att lära känna varandra.

-Vi har en bra grupp som umgås med varandra och kommer bra överens med varandra.