Yannick Adjoumani ansluter till klubben

Idag fredag kan Östersunds FK presentera att man lånar in vänsterbacken Yannick Adjoumani från den Allsvenska klubben BK Häcken. Yannick ansluter på ett lån som sträcker sig säsongen ut. Vi hälsar den ivorianske spelaren varmt välkommen till Östersunds FK.

Anledningen till att denna position stärkts upp är att Erlend Sivertsen som anslöt tidigare under året har ådragit sig en stressfraktur där han kommer hållas borta från matchspel under en viss tid framöver.

Adjoumani kommer ursprungligen från Elfenbenskusten där han inledde karriären i samma klubb som ÖFK-spelaren Kalpi Ouattara, ASEC Mimosas. Förra året värvades han till BK Häcken där han nu ska gå vidare i karriären och få representera ÖFK under den kommande säsongen.

-Yannick Adjoumani är en snabb och offensiv ytterback som i Häckens tuffa konkurrens inte fått så mycket speltid. Med sin attityd, fart och fina inläggsfot kommer han stärka konkurrensen på vänsterbackspositionen, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.