Yannick Adjoumani klar för ytterligare tre år i ÖFK

Idag lördag, dagen före julafton står det klart att vänsterbacken Yannick Adjoumani har skrivit på för tre år till med Östersunds FK. Efter att ha imponerat de två senaste säsongerna, så blir det nu en permanent övergång till ÖFK för Adjoumani. Detta efter att han tidigare varit på lån från den ivorianska klubben, ASEC Mimosas.

Vänsterbacken Yannick Adjoumani anslöt till Östersunds FK i mars månad under fjolårets säsong. Efter att ha haft en fin utveckling i ÖFK och tagit stora kliv både på och utanför planen har han nu skrivit på ett avtal som sträcker sig över 2026. Under de två säsonger som Adjoumani tillhört ÖFK har han noterats för 52 matcher i Superettan, där han under den här säsongen bland annat stod för 5 assist.

Under årets säsong har Yannick visat att han är en startspelare som är att räkna med. Det är dessutom en spelare som under tiden han varit här skapat sig ett stort klubbhjärta.

-Sedan jag kom hit har jag njutit av staden varenda sekund. Detta trots att det var en form av chock jag fick i början efter att ha gjort en så stor omställning, där jag bytte livet i Elfenbenskusten till Jämtland och Östersund. Men stegvis har jag anpassat mig till att leva här. Det är en stad med supportrar som andas stolthet, och som har passion över laget. Oavsett vem man möter så gör alla att man känner sig hemma, och jag intalade mig själv att resan med ÖFK kan inte sluta här.

-Jag har nu genomfört två säsonger med laget, och vi har varit med om allt från sorg och rädsla, till lycka och framgång. Men vi kan fortfarande åstadkomma mer och det är anledning att jag vill fortsätta på projektet vi har startat. Vi har faktiskt en anhalt till, och det är Allsvenskan säger Yannick Adjoumani innan han avslutar att hälsa alla en god jul och ett gott nytt år.

Fakta om Yannick Adjoumani

Född: 29 december 2002