Ghoddos: – Tack för allt ni har gjort för mig!

Det var Saman Ghoddos sista match med ÖFK den här här vårsäsongen.

Kanske den sista någonsin.

– Jag är lycklig nu samtidigt som det svider lite att tänka på att det kan ha varit min sista match. Jag trivs så bra här i Östersund, men alla vet nog om min dröm som är att få spela i en stor liga ute i Europa, sa Saman Ghoddos efter derbysegern.

På måndag sätter sig Saman Ghoddos på flygplanet till Turkiet där Irans landslag ska ha läger. Där ska han försöka ta en av VM-platserna i Irans VM-trupp

– Just nu är det en 35-mannatrupp som ska bantas till 23. Jag hoppas att jag är en av de 23 som får åka till Ryssland.

Han missar alltså de kommande två hemmamatcherna mot Sirius på onsdag och Häcken på lördag.

Men den stora frågan är förstås om det var Saman Ghoddos avskedsföreställning i ÖFK-tröjan vi fick se i Sundsvall denna sköna lördagseftermiddag?

I TV-klippet ovan kan du se hela intervjun med Saman Ghoddos som också skickar en hälsning till fansen.

In Nyheter by Patrick Sjöö