1-1 mot BK Häcken – bra match av många spelare i ÖFK

ÖFK har inte tagit någon poäng sedan 10 augusti men i matchen mot BK Häcken, på bortaplan, blev det äntligen poäng. 1-1 mot ett lag som spelat ihop mer än dubbelt så många poäng som ÖFK.

För tredje matchen i rad såg det riktigt bra ut när ÖFK satte hög press på motståndarna. Till skillnad från matcherna mot Örebro och Djurgården blev det denna gång utdelning via en poäng.

-Vi gör det riktigt bra. Vi tar en viktig poäng och vi kämpar riktigt bra. Jag är väldigt glad över att få göra mål igen, sa Jordan Attah Kadiri till C-more efter matchen.

Han berömde anfallskompisen Simon Kroon som kom in strax före kvitteringen från Attah.

– Simon är väldigt duktig och får fram bollen till mig. En bra prestation, konstaterade Attah till C-more. En riktig bra poäng för oss, nu ska vi vinna över Sirius, sa Jordan efter segern.

Simon Kroon kom för andra matchen i rad in i andra halvleken och som han gjorde det. Hans prestation innan kvitteringen andades klass och såg till att Attah fick det läget som han fick vid kvitteringen.

-Riktigt skönt att få en poäng mot BK Häcken, det behövde vi som lag. Vi spelade bra i framför allt första halvleken men tappar lite i pressen och de kommer in bra i matchen på slutet av första halvleken, analyserade Simon Kroon efter matchen.

Det såg bra ut för tredje matchen i rad, vad är det i ert spel som nu fungerar tycker du?

-Vi har justerat lite i vårt presspelet och det ger resultat. Det har inte gett oss några poäng i matcherna mot Örebro och Djurgården men idag fortsätter vi det spelet och då får vi en poäng, menar Simon innan han går på bussen för att åka hem till Östersund igen.