Effektivare går det nästan inte att vara

En minst sagt målrik hemmapremiär, och den största segern under de senaste säsongerna så här långt. Den åtta personer stora publiken på Jämtkraft arena fick se fotbollspropaganda levereras av ÖFK mot Örebro denna soliga söndag när de ÖFK vann med 5-0.

Rafael Roldan Bermudez, ÖFK´s analytiker:
-Det jobb och hårda arbete vi nött den gångna veckan ger resultat. Vi kontrollerar spelet under långa perioder i matchen, det ger resultat.

Vad säger statistiken?
-Statistiskt kunde vi inte vara mer effektiva i våra skott på mål den här gången. Vi sköt 5 skott på mål och det resulterade i 5 mål. Naturligtvis måste man nämna Blair “TURGOAL” Turgott som gör hattrick första gången för en ÖFK-spelare sedan Jordan Attah Kadiri som presterade samma sak förra säsongen mot GAIS.

Vilka delar stack ut?
-Som vi nämnt före matchen behövde vi förbättra oss i de chanser vi skapar och i xG-, förväntade mål. Vi visade även förbättring betydligt i vårt anfallsspel, men även i försvaret. I den defensiva delen låter vi Örebro komma till skott vid endast 2 tillfällen. Aly Keita visar dessutom varför han är en av allsvenskans bästa målvakter och håller nollan för andra matchen i rad.

Sammanfattningsvis en första hemmaseger mot Örebro sedan 2017. Extra skönt när det är hemmapremiär.

Nu ser vi fram emot Malmö FF, den 25 april på bortaplan.

Matchen kan ses på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.