21 juli blir Jämtkraft Arena kontantfri

När ÖFK möter Trelleborg efter sommaruppehållet blir Jämtkraft Arena en kontantfri arena.
– Det känns som rätt väg att gå, säger Martin Johansson, ekonomiansvarig i föreningen.

Fler och fler väljer bort kontanthanteringen och i Allsvenskan är det inget undantag. Nykomlingen Brommapojkarna tog klivet inför årets säsong, Sirius ifjol sommar med goda resultat.

– Vi hoppas att förändringen ska leda till en snabbare service för våra matchbesökare. Samtidigt blir arbetsmiljön säkrare för vår personal, säger Johansson.

Sedan ÖFK:s intåg i svensk elitfotboll har kontanthanteringen minskat för varje säsong, något som bidragit till beslutet att övergå till digitala betalningsalternativ.

– Sedan vi gick upp till Superettan har kontantförsäljningen minskat för varje år. Fler och fler betalar med kort eller Swish. Att nu gå mot att vara en kontantfri arena känns därför som rätt väg att gå, säger Johansson.

När ÖFK tar emot Trelleborg den 21 juli gäller kort (Visa, MasterCard, Mestro) eller Swish-betalning vid köp av biljetter, souvenirer, fika och matchprogram. I TILL Restaurang Hörnsparken och vid betalning av parkeringsbiljetter går dock kontanter fortsatt bra.

– Ett tips inför förändringen är att spara alla våra Swish-nummer i mobilen, då blir det ännu smidigare på arenan, berättar Johansson.

Nedan hittar du ÖFK:s Swishnummer – spara bilden eller numren i din mobil!