ÖFK reser till Kalmar idag – viktig match väntar

I morgon onsdag spelar ÖFK nästa match i Allsvenskan och denna gång på bortaplan mot Kalmar FF. Efter en poäng på fyra matcher väntar nu en erkänt svår motståndare på Guldfågeln Arena.

Kalmar FF har startat den här säsongen med förluster mot IFK Norrköping (i premiären 1-2) och Djurgården (0-5). Men också med två segrar, Helsingborg 4-0 (hemma) och borta mot Falkenberg med 2-0. Hemmasegern med 4-0 mot Helsingborg imponerade självklart men förlusten nu senast med 0-5 borta mot Djurgården var förstås en stor klump i protokollet.

ÖFK brukar har svårt borta mot Kalmar FF, 2016 förlorade vi med 0-2 och 2017 med 1-2 i Kalmar. Men sedan har det faktiskt blivit två oavgjorda resultat mot Kalmar i Kalmar, 1-1 2018 och samma resultat förra året. Förra årets match började på ett strålande sätt för ÖFK, 1-0 redan efter 1,5 minuts spel. Målet genom Dino Islamovic.

Men ÖFK har alltså aldrig vunnit i Kalmar, kanske dags nu då?

Faktum är att onsdagens match mot Kalmar FF är hemmapremiär för Kalmar på Guldfågeln Arena. Gräsmattan har lagts om på den fina arenan och nu ligger en hybridmatta på Guldfågeln Arena. Kalmars förra hemmamatch, segermatchen mot Helsingborg, spelades på Kalmars före detta hemmaarena, Fredrikskans.

Inför matchen mot ÖFK får Kalmar FF klara sig utan Romario som drog på sig ett rött kort i matchen mot Djurgården. Romario, som hunnit med två mål på fyra matcher, är därmed avstängd mot ÖFK.

ÖFK reser till Kalmar med starkast möjliga lag, saknas gör bara Jerell Sellars och Ronald Mukiibi.

Bägge målskyttarna från ÖFK:s match mot IFK Norrköping, Simon Kroon och Jordan Attah Kadiri, finns med i den trupp som åker ner till Kalmar idag. ÖFK tränar på Guldfågeln Arena i kväll vid 17-tiden.

Matchen sänds av Dplay och sändningen från Guldfågeln Arena startar 18.45. Håll koll på ÖFK:s hemsida men också i sociala kanaler så släpper vi laguppställningen en timme före avspark.