Albin Winbo förstärker truppen

Idag lördag flyger ÖFK:s matchtrupp ner mot Helsingborg inför morgondagens match på Olympia i Superettans femte omgång. Med på planet finns den centrala mittfältaren Albin Winbo som omgående ansluter till matchtruppen och ÖFK. Han och klubben har nu kommit överens om ett avtal som sträcker sig året ut. Varmt välkommen Albin till ÖFK!

Laget har laddat om batterierna efter förra helgens oavgjorda match mot Örgryte IS inför hemmapubliken i Östersund. En som varit med de senaste dagarna är Albin Winbo som har tränat på Jämtkraft Arena tillsammans med ÖFK. Under gårdagen blev allt klart mellan det Svenska- och irländska fotbollsförbundet vilket innebär att han är tillgänglig för spel redan imorgon när Helsingborgs IF är motståndare.

Albin inledde karriären i Varbergs GIF och har därefter representerat Tvååkers IF, Varbergs BoIS, Sandefjord och senast den irländska storstadsklubben Cork City. Under fjolåret råkade Winbo ut för en knäskada som höll han borta under resten av sin kontraktstid. Efter en bra rehabilitering på hemmaplan är han nu redo för nästa utmaning tillsammans med Östersunds FK.

-Vi ska kunna vara med och slåss kring topplaceringarna med det material vi har i truppen. Det är en skön grupp att komma in i och alla har välkomnat mig grymt bra. Här finns alla förutsättningar för att få en bra utveckling både på eget plan och som lag, säger Albin Winbo.

-Jag ser mig själv först och främst som en hårt arbetande tvåvägsmittfälare, där mitt presspel är en av mia spetsegenskaper. Resten av mitt fotbollskunnande hoppas jag kunna visa på planen, avslutar Albin.

-Albin har samlat på sig en hel del erfarenhet av spel på högsta nivå, både i Sverige och Norge. Efter en skada har han nu varit klubblös en tid, vilket öppnade upp för den här möjligheten, trots att transferfönstret är stängt.
Vi får en central mittfältare med en fin vänsterfot, som har stor arbetskapacitet och som är duktig i presspelet, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

Fakta om Albin Winbo

Född: 27 oktober 1997