Allsvenskans femte omgång mot Mjällby

Spelarna och ledarna har nu startat morgonen och påbörjat uppladdningen inför dagens match där Mjällby AIF står som motståndare i Allsvenskans femte omgång.

Klockan 15:00 blåser domare Kaspar Sjöberg igång matchen på Strandvallens IP. Östersunds FK reste under fredagen den långa resan till Lund i södra Skåne för att få bästa möjliga förutsättningar med träning på naturgräs inför eftermiddagens möte mot Mjällby. Igår lördag genomförde ÖFK det sista träningspasset i strålande solsken och har nu fullt fokus på dagens match.

Fyra omgångar har hunnit spelas i årets upplaga av Allsvenskan och de båda lagen positionerar sig på en tionde respektive tolfte plats i tabellen. Laget från Listerlandet har samlat ihop fyra poäng varav en vinst, en oavgjord samt två förluster. Senaste hemmamatchen för Mjällby slutade med en 1-0 vinst mot Degerfors där Jacob Markström satte matchens ända mål i den 50:e minuten.

Senaste gången de båda lagen möttes var i den avgörande matchen i Svenska Cupen där en gruppvinnare skulle utses för att sedan kvalificera sig för kvartsfinalspel. Matchens vinnare blev då ÖFK efter ett sent mål av Blair Turgott där slutresultatet blev 1-0.

Klicka här för att läsa en djupare analys av Mjällby i gårdagens artikel där Rafael Roldan Bermudez, analytiker i ÖFK gav sin syn på dagens motståndare

För er som sitter hemma i sofforna så ser ni dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.