Anders Cederberg väljs till ny ordförande för Östersunds FK Elitfotboll AB

Idag höll Östersunds FK Elitfotboll AB sin extrainsatta bolagsstämma med ett tiotal närvarande aktieägare. Stämman beslutade på Jämtkraft Arena att välja Anders Cederberg som ny ordförande. Aktieägarna valde dessutom in Johan Fridlund och Rolf Ödmark som ordinarie styrelseledamöter.

Dagens bolagsstämma som blev extrainsatt kunde avverkas kvickt med ett antal aktieägare som hade tagit sig till Akademihuset på Jämtkraft Arena. På stämman valdes Anders Cederberg till ordförande för Östersunds FK Elitfotboll AB. Nya styrelseledamöter för aktiebolaget blir Rolf Ödmark och Johan Fridlund.

-Det blir en stor utmaning som jag tar mig an med tillförsikt och framtidstro. Jag vill bidra till att det även framöver ska spelas elitfotboll i Jämtland och att ÖFK ska bli en trovärdig klubb som staden kan känna stor stolthet över. Nu blir största fokuset på onsdagens derbymatch, men redan imorgon startar det hårda arbetet, säger Anders Cederberg, ny ordförande i Östersunds FK Elitfotboll AB.

Johan Fridlund representerar från och med nu de båda styrelserna i Östersunds FK. Rolf Ödmark är född och uppvuxen i Östersund och blir ett nytt ansikte i Östersunds FK. Ödmark har förflutet på SEB, Vattenfall och Scania. Han jobbar idag med lön och ersättningsfrågor i eget bolag och dessutom 26 år i föreningslivet genom styrelsearbete.