Arnold Origi presenteras som ny målvaktstränare i ÖFK

I samband med lägret i Antalya har Östersunds FK gjort klart med ny ansvarig målvaktstränare. Norsk-Kenyanen Arnold Origi kommer den kommande tiden ansvara för målvaktsträningen inom A-laget. Vi önskar Arnold ett varmt välkommen till ÖFK.

Arnold Origi föddes 1983 i Kenyas huvudstad Nairobi. Från barnsben har fotbollen varit en naturlig del inom familjen där både hans far och farbröder har representerat flertalet klubbar både inom den Afrikanska, men också europeiska fotbollen. Arnold har främst varit verksam inom den norska fotbollen, där under sin karriär tillhört klubbar som Lilleström, Helsingfors IF och Moss FK. Det har dessutom blivit ett antal matcher för Kenyas herrlandslag i fotboll.

Det var under tiden i Lillström som huvudtränare Magnus Powell och Origi påbörjade en vänskap som håller än idag.

-Vi får in en väldigt ambitiös och målinriktad målvaktstränare som har en gedigen målvaktsbakgrund med många matcher på högsta nivå, bland annat i norsk toppfotboll och i det Kenyanska landslaget. Det känns väldigt bra att vi hittat en lösning med Arnold och vi ser fram emot att se honom bidra till målvakternas och lagets fortsatta utveckling, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.