Östersunds FK välkomnar André Nader

Träningslägret i Antalya har passerat mer än halvvägs, och uppladdningen inför säsongen är i full gång. Klubben har nu gjort klart med mittfältaren André Nader, som redan anslutit till truppen vid medelhavet och är i full gång att komma in i laget.

André påbörjade sin karriär inom fotbollen hemma i Jakobsberg, norr om Stockholm. Vid sex års ålder startade intresset med fotbollen i FC Järfälla, innan steget gick vidare till AIK:s ungdomssatsning. Därifrån har klättrandet i divisionen pågått och nu har Nader en säsong i Superettan och spel i Svenska Cupen att se fram emot.

-Jag har blivit välkomnad av gruppen otroligt bra, och här nere i Antalya har allt varit perfekt med förutsättningarna. Under säsongen ska vi vinna så många matcher vi bara kan, och jag tror verkligen på oss. Och av det jag har sett så tror alla på varandra, säger André Nader.

-Jag är en ytter, gillar att ha bollen och sedan får man komma och kolla helt enkelt, avslutar Nader med ett glatt leende efter påskriften.

-I Andre får vi en ytter som är väldigt direkt och har en tydlig riktning mot mål i sitt spel. André har producerat bra med poäng i både div 2 och div 1 de senaste säsongerna och vi ser fram emot att se en fortsatt utveckling hos oss i ÖFK, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

Fakta om André Nader

Född: 25 maj 1998