Biljettinformation till säsongskortsköpare och enkelbiljetter

På grund av att Allsvenskan 2020 har skjutits upp så kommer här ÖFK med information vad som gäller för biljetter och säsongskort som köpts till Allsvenskan 2020 och ÖFK:s hemmamatcher.

Säsongskort

Är du innehavare av ett säsongskort för den Allsvenska säsongen 2020 för ÖFK:s hemmamatcher har du rätt till följande:

Säsongskort som har köpts återbetalas ej innan säsongen har avslutats. Vid säsongens avslut beräknas det antal matcher som innehavaren av ett säsongskort haft tillgängligt tillträde till.

Varje Allsvenskt lag har 15 hemmamatcher vardera på respektive hemmaplan. Exempel: Om Östersunds FK får tillstånd att spela 5 matcher med publik av totalt 15 matcher, återbetalas 10/15 av det totala värdet på säsongskortet.

De hemmamatcher för Östersunds FK i Allsvenskan 2020 som spelas utan publik, får alla ÖFK:s privata säsongskortsinnehavare en extra biljett till valfri Allsvensk match 2020 per match som spelas utan publik. Det betyder att skulle en av ÖFK:s hemmamatcher i Allsvenskan spelas utan publik får en privat säsongskortsinnehavare en biljett till valfri match för ÖFK:s hemmamatcher 2020 i Allsvenskan. Information om hur denna process ska genomföras skickas ut när matcher får spelas med publik.

Vill du stötta klubben, så kan ni avstå ersättning för ert säsongskort och registrera er på kampanjen: ”Välkomna tillbaka!” Här

Biljett

Är du innehavare av en biljett för den Allsvenska säsongen 2020 för ÖFK:s hemmamatcher till någon av de matcher som Östersunds FK spelar på Jämtkraft Arena som vi börjat sälja biljetter till har du rätt till följande:

Vid köp av biljett till match som spelas utan publik har du rätt till det antal biljetter som du har köpt. Dessa biljetter gäller på valfri match som spelas med publik under den Allsvenska säsongen 2020.

Köpta biljetter till någon av ÖFK:s hemmamatcher under våren 2020 kommer att gälla när den matchen spelas. De som exempelvis har köpt biljetter till matchen ÖFK-Mjällby, som skulle ha spelats söndagen den 5 april, den biljetten gäller till det datum under 2020 som den matchen kommer att genomföras. Spelprogrammet för Allsvenskan 2020 är ännu inte satt men så fort det är bestämt kommer vi att lägga upp spelschemat på vår hemsida. Skulle exempelvis matchen Östersunds FK – Mjällby spelas utan publik kommer vi att erbjuda en ny matchbiljett till en valfri hemmamatch för ÖFK. Information om hur denna process ska genomföras skickas ut när matcher får spelas med publik. För att erhålla en ny biljett hänvisar vi er till ÖFK-Butiken på Storgatan 26 i Östersund. Har ni ej möjlighet att ta er till ÖFK-Butiken så kommer information att skickas ut när matcher får spelas med publik.