Bolagsstyrelsen är fastställd för det kommande året

Idag höll Östersunds FK Elitfotboll AB sin årliga bolagsstämma på Gamla Teatern i Östersund. Under årsstämman kunde en delvis ny styrelse väljas in.

Det var en behaglig stämning på Gamla Teatern i Östersund där bolagsstyrelsen hade kallat till aktiebolagets årliga stämma. Ordförande Tom Pripp hälsade aktieägarna välkomna. Andreas Ehn från företagets redovisningsbyrå – EmKay, föredrog årsredovisningen för 2023. Klubbchef och VD Peja Lindholm informerade om verksamheten under 2023 fram till dagens stämma.

Likt tidigare år föredrog Helene Salmonsson, bolagets revisor, deras revisionsberättelse.

Under punkten där styrelsen skulle fastställas kunde valberedningens förslag på Tom Pripp, Per Mårtensson, Peter Nordgren, Ulf Ringdahl och Anders Cederberg väljas till ordinarie ledamöter intill nästa årsstämma. Tom Pripp valdes dessutom till styrelsens ordförande.

Den valda bolagsstyrelsen är följande:

Tom Pripp, ordförande (omval), 60 år
Advokat, sitter i nuvarande bolagsstyrelsen.

Per Mårtensson, 75 år
Tidigare revisor och företagsledare som dessutom har stor erfarenhet inom styrelsearbetet.

Peter Nordgren, 56 år
Delägare och chef på Svensk Cater i Östersund.

Ulf Ringdahl, 66 år
Fastighetsmäklare i Östersund, sitter i nuvarande föreningsstyrelsen inom Östersunds FK. Intresse av att driva akademi, dam- och utvecklingsverksamheten framåt.

Anders Cederberg, 52 år
Advokat, tidigare fotbollsspelare i IFK Östersund och stor supporter av Östersunds FK.