Camilla Eriksson blir operativ chef för Östersunds FK

Östersunds FK kan idag presentera att nuvarande akademichefen Camilla Eriksson blir operativ chef över klubben. Klubben kommer dessutom att kalla till en extra bolagsstämma inom kort där det kommer framläggas att bolaget skall gå från ett publikt aktiebolag till ett privat bolag.

I början på året anställdes den tidigare elitdomaren och fotbollsprofilen Camilla Eriksson som ny akademichef i klubben. Från och med idag fredag kommer Camilla att axla rollen som operativ chef över fotbollsklubben. ÖFK kommer ej anställa en ny VD efter att den tidigare VD:n och klubbchefen Peja Lindholm meddelat sin avgång.

Då Östersunds FK Elitfotboll AB är ett publikt aktiebolag som kräver en verkställande direktör kommer aktiebolaget att kalla till en extra bolagsstämma. Detta för att framlägga styrelsens förslag om att bolaget skall gå från ett publikt bolag till ett privat bolag. I och med detta försvinner kravet på en verkställande direktör och inbesparande kostnader av bolagsstämmor.

Nuvarande sportchefen Stefan Lundin kommer även få utökat ansvar i organisationen.