Dagens match mot IFK Norrköping

Idag söndag klockan 15:00 ställs Östersunds FK mot IFK Norrköping i Allsvenskans 17:e omgång på Platinum Cars Arena i Norrköping.

Igår reste laget ner till Norrköping efter ett sista träningspass hemma i Östersund. Dagens match mot IFK Norrköping blir den sista matchen innan ett kortare internationellt uppehåll startar, där både Aly Keita och Noah Sonko Sundberg har blivit uttagna till sina respektive landslag.

Tidigare i veckan ställdes ÖFK mot Kalmar FF i en jämn match på Jämtkraft Arena. Det var först i matchens 84′:e minut som Kalmars Nils Fröling fyllde i sitt namn i målprotokollet efter en assist av Oliver Berg. Resultatet stod sig ända tills slutsignalen och det rödvita bortalaget fick åka från Östersund med tre poäng.

För supportrar som vill se matchen på plats har Östersunds FK tilldelats en bortasektion för ståplats där vi hänvisar våra supportrar att köpa biljetter på via följande länk.

Ni ser också dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan. För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Platinum Cars Arena, Norrköping, Domare: Fredrik Klitte, Väder: 18 plusgrader och växlande molnighet, Underlag: Konstgräs